Dream dream, because the mintyworld is nothing but a dream, just to create and think and hope and dream...

zaterdag 6 augustus 2011

Platte rust

Ja hoor, nog steeds platte rust natuurlijk, dat gaat niet meer veranderen tot week 36.

Gisteren bij de gynaecoloog bleek ik ondertussen al 2 cm opening te hebben. Aangezien ik toch mooi mijn rust heb gehouden en de weeënremmers heb geslikt, is dit dus niet zo'n goed teken. De gyne twijfelde nog om me al maar direct te laten opnemen, uit veiligheid.
Met die 2 cm opening en al die druk die er al op staat, is de kans namelijk groot dat de vliezen vroegtijdig scheuren.

Maar voorlopig ben ik toch nog naar huis gestuurd, al zal ik wel de pillen ook snachts moeten doornemen nu. Dit om de weeënremming wat constant te houden. Dus nu 24 op 24 elke 3 uur minstens eentje slikken. Ik zal het maar als oefening zien voor tegen dat ze er is en ik ook niet zal kunnen doorslapen ;) .

Mocht het toch niet gaan, mag ik me altijd laten opnemen in het ziekenhuis. Dan heb ik tenminste constante controle en dan kan ik aan de baxter (infuus), waarmee ze de dosis makkelijk kunnen verhogen als het nodig is.

Misschien of waarschijnlijk komt het daar nog wel van. Tenslotte is het nog 9 weken voor ik die week 36 grens haal en het ukje blijft groeien natuurlijk, dus de druk zal er niet minder op worden.

Maar we zien wel, dag per dag.

Voor de rest heb ik ondertussen al een vrij goed beeld van wat ik allemaal nodig heb. Maar echt veel hebben we nog niet in huis.
Het bedje staat hier al, maar nog wel in de doos. En enkele kleertjes zijn er, hoewel ze denk ik allemaal wel te groot zullen zijn. Maat 52/56 is tenslotte maar slobberig op een kleintje dat waarschijnlijk iets van een 44 cm zal zijn :p .
Maar ach, ze groeien er wel snel in.
De draagdoek hebben we natuurlijk ook.
En binnenkort komt mijn moeder allemaal spullen brengen die ik krijg van een collega van haar. ^^ Daar zou ook een maxi cosi bij zijn, maar ik zal wel zien.

Een geboortelijst gaan we waarschijnlijk niet leggen. Ik heb er lang aan getwijfeld, maar het is te moeilijk om een winkel te vinden die goed voor iedere mogelijke cadeaugever te bereiken is en toch dingen hebben die mij ook aanstaan.

Dus ik laat het liever maar allemaal een verrassing zijn. De enigste vereiste die ik de mensen zou meegeven, is dat we een zeer sterke voorkeur hebben voor ecologisch verantwoord, fair trade, biologisch of tweedehands. (die tweedehands vooral uit ecologisch oogpunt, ik vind het maar zonde om nieuwe dingen te nemen als er nog perfect bruikbare bestaan.)

Ik ga me hier eens op mijn andere zij draaien met een boek.

=^..^=

Geen opmerkingen:

Een reactie posten